Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1938 postów 2 komentarze

Blog Janusza Korwin-Mikke

Janusz Korwin-Mikke - Blog Janusza Korwin-Mikke

Liberalizm i socjalizm

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Angela Merkel podczas wiecu wyborczego w Cloppenburgu (Dolna Saksonia) zauważyła, że „ledwo wprowadzono ustawową płacę minimalną dla pracowników najemnych, a już niektórzy pracodawcy próbują obchodzić regulację”.

Jeśli chcą Państwo zobaczyć „kobiecą logikę” w czystej postaci, proponuje zajrzeć tu:

//circ.neon24.pl/post/98010,na-czym-polega-liberalizm-i-socjalizm

{circonstance} pisze: Angela Merkel, która podczas wiecu wyborczego w Cloppenburgu (Dolna Saksonia) zauważyła, że „ledwo wprowadzono ustawową płacę minimalną dla pracowników najemnych, a już niektórzy pracodawcy próbują obchodzić regulację”.

 

Jest jednak nadzieja na poprawę sytuacji rumuńskich i polskich pracowników najemnych.

Kres wykorzystywaniu pracowników jako taniej siły roboczej ma położyć nowa regulacja,

//www.pch24.pl/polacy-wykorzystywani-przy-pracy-w-rzezni--merkel-interweniuje,17320,i.html#ixzz2dPopWD00

 

 

Liberalizm omija prawo, władza mnoży regulacje.

 

W socjalizmie władza mnoży regulacje, liberałowie je omijają.

 

Za wszystko słono płaci podatnik.

 

Liberalizm i socjalizm to jedno. Czy oni to wiedzą? Wiedzą.

 

By utrzymać ten stan rzeczy walczą z Kościołem, lub go wykorzystują, by nikt im nie przeszkadzał w oszustwie.

 

Niestety: nawet niektórzy biskupi myślą podobnie...

 

 

ZAPRASZAM NA SPOTKANIA ZE MNĄ:

Na Lubelszczyźnie

30 sierpnia
17:00 – Włodawa, Sala konferencyjna Starostwa Powiatowego, al. Piłsudskiego 24

31 sierpnia
12:00 – Łęczna, Pub 30, ul. Stefanii Pawlak 40
17:00 – Biłgoraj, Restauracja „Dworek Modrzewiowy", ul. Kościuszki 28
20:00 - Kraśnik, Centrum Kultury i Promocji, al. Niepodległości 44

1 września
15:00 – Lubartów, Restauracja „Pałacowa", ul. Słowackiego 8

 

oraz na Podkarpaciu

2 września 
16:30 - Strzyżów, Hotelik Midas, ul. Słowackiego 2
19:00 - Sędziszów, Hotel Ines, ul. Wesoła 12a

3 września 
16:30 - Kolbuszowa, Pub K2 Mickiewicza 1
19:00 - Dębica, Hotel Exclusive, ul. Krakowska 74

4 września 
16:00 - Cmolas, Samorządowy Ośrodek Kultury, Cmolas 212a
19:00 - Mielec, Sala Królewska, ul. Kościuszki 10

5 września 
19:00 - Rzeszów, Hotel Hubertus, Rynek ul.Mickiewicza 5

 

 

PS jeżeli ktoś chce zorganizować spotkanie ze mną - proszę pisać na poniższy adres:

meet_jkm@nowaprawica.org.pl

 

 

A w naszej internetowej księgarninowości:

KsiążkaJanusza ChoińskiegoChoroba (umysłowa-alkoholowa) ministra Józefa Becka jako główna przyczyna wybuchu II wojny światowej.

 

Polecam również:

Robert Wit Wyrostkiewicz – Absurdy postępu

Clive Ponting – Armageddon, czyli niepoprawna politycznie historia II wojny światowej

 

W księgarniznajdą Państwo również książki z dziedziny ekonomii, wydane przez Fijorr Publishing:

Marek Skousen – Wall Street – giełdowe mądrości, maksymy i aforyzmy

Marek Skousen – Narodziny współczesnej ekonomii. Żywoty i idee wielkich myślicieli

Helmut Schoeck – Zawiść. Źródło agresji, destrukcji i biedy

A takżeFriedricha Augusta Hayek'a – Nadużycie rozumuwydane przez PROHIBITA

 

oraz moje:

Vademecum Ojca

Niebezpieczne ubezpieczenia

Korwin - najlepsze teksty

Rząd rżnie głupa -wznowienie wydanego kilkanaście lat temu wyboru moich przemówień sejmowych z lat 1991-93 pt.„Rząd rżnie głupa

 

Polecam też Stanisława Michalkiewicza-Polska droga do zniewoleniai Jakuba Wozinskiego -Historia pisana pieniądzem

 

Inne książki://ksiegarnia.korwin-mikke.pl

KOMENTARZE

  • @Autor
    Widzę, że trzyma Pan rękę na pulsie.

    I słusznie:)

    Pozdrawiam.
  • przedruk przedruku......
    ogórki już padły. mączniak, kanciasta plamistość i susza....
    sezon się skończył.
  • Widzę, że
    na wyjaśnienie w czym ta "kobieca logika" się myli już zabrakło miejsca...
  • Widzę, że pan JKM czyta te brednie.
    Żeby tylko się nie załamał lub co gorsza nie sfiksował od tego szajsu.
    Życzę mu dużo zdrowia i siły do działania.
    Szczęść Mu Boże
  • PANIE JANUSZU
    Czy poprze Pan naszą akcję?

    http://kapitankompot.neon24.pl/post/98007,powrot-starego-nowego-ekranu
  • @amadeusz2006 16:56:29
    Pomijam już tę koszulę którą masz ochotę zadrzeć - ale "pisze" się "HIPNOZA" a nie CHipnoza. Nie opanowałeś podstawówki to spier...laj z polityki muzykancie.
  • To nie kobieca logika, ale logika Kościoła. I z kim się Pan sprzecza, Panie Mikke? Z Objawieniem ?
    Z prof. dr. hab. Henrykiem Kieresiem, filozofem, polonistą, kierownikiem Katedry Filozofii Sztuki KUL, członkiem Towarzystwa Naukowego KUL, członkiem założycielem Polskiego Towarzystwa Tomasza z Akwinu – oddziału Società Internazionale Tommaso d’Aquino, członkiem Komitetu Naukowego Powszechnej encyklopedii filozofii, przewodniczącym Komitetu Naukowego Encyklopedii „Białych Plam” rozmawia dr Katarzyna Stępień.

    Cytat z prof. Kieresia;

    ''...Socjalizm pochodzi od słowa socius, societas, co pierwotnie oznacza społeczność a wtórnie państwo. Socjalizm suponuje, że celem życia społecznego jest budowa doskonałego państwa. Dlaczego? Bo wg socjalistów państwo jest formą życia społecznego, więc im doskonalsza będzie owa forma, tym doskonalsze będzie to życie. Cały wysiłek indywidualny i społeczny powinien iść zatem w kierunku doskonalenia państwa. Im doskonalsze państwo, tym doskonalszy człowiek. Praca dla państwa jest pracą dla siebie… Wróćmy do utopii. Nie wszystkie utopie nadają się do realizacji. Z tych utopii, w których dostrzeżono możliwość realizacji, wykształciło się pięć odmian socjalizmu, obecnych w kulturze do dziś.

    Po pierwsze, najstarszy historycznie liberalizm – od libertas: wolność, który zgodnie z nazwą przyjmuje, że istotą człowieka, depozytem człowieczeństwa jest wolność. Wolność jest źródłem wyjątkowości i godności człowieka: wolność wyboru sposobu gospodarowania, wyboru metody życia społecznego. Na co się to w praktyce przekłada? Na tzw. kapitalizm: indywidualna gospodarka + pieniądz stały się podwalinami życia społecznego we współczesnej Europie. Wiadomo, że człowiek pracuje dla siebie – praca to jego indywidualna przedsiębiorczość. Wobec tego postawiono na dynamizm konkretnego człowieka, który wykorzystując swoje naturalne zdolności tworzy rynek produkcji, pracy i podziału dóbr. Założono tutaj, że ten tzw. wolny rynek, na którym działają indywidualni przedsiębiorcy, jest rządzony niewidzialną ręką, która mityguje, porządkuje, samokontroluje. Jednak to bzdura – kryzysy pokazały, że wcale tak nie jest.

    Druga zasada w polityce – zasada wielopartyjności – zakłada, iż każdy jest wolnością, może sobie wybrać jakiś model życia społecznego, co w praktyce sprowadza się do wyboru utopii. W sposób naturalny zwolennicy danej ideologii grupują się, tworzą partie i te partie walczą o władzę, by wdrożyć swój system społeczny. Jeśli im się nie powiedzie, to zostaje wybrana inna partia – co np. widać teraz w Polsce. Liberalizm jest najstarszą formą socjalizmu.

    Jakie były owoce liberalizmu?

    Po pierwsze, wyprodukował klasę upośledzoną społecznie – proletariat. Stało się tak, bowiem liberalizm wiąże się z rewolucją przemysłową, potrzebą rąk do pracy, wydrenowaniem taniej siły roboczej ze wsi, dzikim rozwojem miast itp. W efekcie pojawiła się warstwa biedoty, upośledzona społecznie klasa bezrobotnych, wyzyskiwanych. To jest pierwszy grzech liberalizmu.

    Grzech drugi: pieniądz stał się miarą wszystkich rzeczy. Zasadą życia społecznego, zasadą i celem całej kultury jest „sprzedać – kupić”. Pieniądz jest również miarą wartości człowieka. Kto posiada pieniądze, może walczyć o władzę, ma dużo do powiedzenia. Biedak, proletariusz, nie znaczy nic.

    Kolejny grzech liberalizmu to uczynienie z produkcji i konsumpcji zasady życia społecznego. Sztuczne wytwarzanie potrzeb i zaspokajanie ich – konsumpcja jest celem. Co się z tym wiąże? – redukcjonizm antropologiczny. Człowiek jest rozumiany jedynie jako funkcja materii, konsumujące zwierzę – „dwuotworowiec” (treść jego życia to dwa otwory: gębowy i wydalniczy). Cała kultura porusza się wówczas jedynie w polu materii i zmysłów.

    Kolejny grzech liberalizmu to promowanie miernoty kulturowej, a także – osobowej; w polityce dochodzą przecież do władzy umysłowi dewianci (Hitler, Mussolini, Stalin). To samo dzieje się w pozostałych dziedzinach kultury i tak np. profesor, nauczyciel staje się funkcjonariuszem państwowym, realizuje cele, które obmyślą ideologowie zarządzający państwem. Nie jest on suwerenem, podmiotem pracy społecznej, lecz jedynie ma realizować ideologie, wcielać je w życie.

    Co się stało w odpowiedzi na błędne założenia i złe owoce liberalizmu?

    Doszło do reakcji na zwyrodnienia liberalizmu. Pierwszą historycznie taką reakcją był komunizm Włodzimierza Lenina, który czerpał dużo z Marksa i Engelsa. Czym cechuje się komunizm? W sferze życia społecznego – monopartyjnością. Wielość partii prowadzi do chaosu, bałaganu, zniechęcenia obywateli polityką, do wytwarzania się kanapowych oligarchii, załatwiania prywatnych interesów, do oszustwa społecznego, gdy politycy jedynie obiecują wielkie zmiany w programach przedwyborczych. Wielopartyjność, wg komunistów, jest błędem, prowadzi do atrofii życia społecznego. Panaceum jest jednopartyjność – jeden wódz, jedna partia, jeden naród, wszyscy zjednoczeni pod wspólnym sztandarem, czyli jawny totalitaryzm, (w liberalizmie jest ukryty, bo partia, która zdobędzie władzę, wdraża swoją utopię). Metodą wdrażania komunizmu nie jest ewolucja tylko rewolucja, czyli obalenie starego, liberalnego i kapitalistycznego ustroju. Należy zmienić metodę gospodarowania na kolektywizm, nie ma własności prywatnej, bo ta jest źródłem zła, państwo jest właścicielem środków produkcji; człowiek też jest własnością państwa. Człowiek jest funkcjonariuszem ideologii. Mamy już więc dwa socjalizmy – liberalizm, który osadził się na zachodzie Europy oraz w USA i – komunizm.

    Reakcją na zwyrodnienia komunizmu i liberalizmu razem wziętych był z kolei faszyzm Benito Mussoliniego. Korzystał on z myśli wielu filozofów i teoretyków. Ustanowił nowy system, w którym chciał ustrzec się błędów liberalizmu i komunizmu. Przyjął krytykę liberalizmu dokonaną przez komunistów, ale kontestował też założenia komunizmu np. kolektywizm. Wprowadził monopartyjność, natomiast w gospodarce zachował indywidualizm i promował spółdzielczość. W 1933 r. W. Churchill wzywał, by Anglia naśladowała Włochy, bo Włochy wykonały wówczas nieprawdopodobny skok w zakresie kultury materialnej (przemysł, technika) – ale, dodajmy, jednocześnie degenerując się moralnie i intelektualnie. Partia faszystowska (fascio – związać) miała być ostoją narodowej solidarności obywatelskiej. Mussolini nie wskazywał na jakąś warstwę lub klasę, tylko na naród włoski. Do partii faszystowskiej mógł należeć każdy. Wszyscy byli umundurowani, ale nieuzbrojeni. Państwo miało żyć swoim życiem, miały funkcjonować jego wszystkie sektory, faszyści nie chcieli mieć nawet reprezentacji w sejmie. Miała to być siła narodowa, gotowa w chwili kryzysu gospodarczego czy politycznego wkroczyć, wziąć sprawy w swoje ręce i wprowadzić porządek.

    W tyglu trzech socjalizmów pojawił się czwarty socjalizm: nazizm Adolfa Hitlera, czyli komunizm narodowy. Lenin głosił wcześniej zasadę internacjonalizmu, którą należy czytać następująco: komunizm jest jedyną receptą dla wszystkich ludzi żyjących na świecie (stąd „Proletariusze wszystkich krajów łączcie się!”). Nawoływano do międzynarodowego budowania komunizmu na całym świecie, czyli do globalizacji komunizmu. Nota bene każdy socjalizm dba o globalizację samego siebie. Cele socjalizmów są takie same, inne są środki....''

    http://insane.salon24.pl/523528,utopie-ideologie-socjalizmy-prof-dr-hab-henryk-kieres
  • Zakłada Pan, że wolność jako paradygmat ustrojowy
    jest wystarczająca by regulować wszelkie relacje ludzkie, gospodarcze, prawne.
    Gdyby tak było, Bóg objawiłby, że wolnośc wystarczy, a tak nie zrobił.
    Nie tylko dał prawo, ale i ono nie było pełnią objawienia. Kiedy ludzie dojrzeli, objawił paradygmat prawa (ustroju Bożego)- jest nim miłość bliżniego, i to jest dopiero pełnia prawdy; prawo dla przestępców, a dla szlachetnych miłość, jako metoda i cel prawa.

    Trzeba mieć bardzo ograniczony umysł, by nie umieć wyobrazić sobie, że ta miłość to nie przymus państwowy, ani ustrojowy, ale wolny wybór który mamy propagować i wyrażać w czynach. Owszem, wybór jest wolny, ale celem ustrojowym nie jest ta wolność, ale wolność skierowana na cel, którym jest miłość.

    Jak wytłumaczyć Panu, że to nie brydż, ale permanentne wybieranie tego co najlepsze dla wszystkich. To nie reguła, ale zasada.

    Nie zostawiamy więc wolności chcącemu sobie czy innym zrobić krzywdę, powstrzymujemy go wszelkimi metodami, dla dobra jego duszy, nie kieszeni. To kształcenie postaw osobistych raczej, niż litera prawa ujęta w jakieś nowe reguły. I tym ma się zajmować nowoczesne społeczeństwo, formacją ducha.
  • @circonstance 14:04:16
    Takich naukowych objawień naszych naukowców (jeśli filozofa i polonistę mozna nazwać naukowcem) nikt roztropny czytać nie powinien. Jeśli rzeczywiście słowa- "liberalizm wiąże się z rewolucją przemysłową, potrzebą rąk do pracy, wydrenowaniem taniej siły roboczej ze wsi, dzikim rozwojem miast itp. W efekcie pojawiła się warstwa biedoty, upośledzona społecznie klasa bezrobotnych, wyzyskiwanych. To jest pierwszy grzech liberalizmu" - spłodził Kiereś, to z całym spokojem można go nazwać idiotą. Nikt wsi nie drenował a wręcz przeciwnie zdychająca po rowach i pieczarach spora warstwa odrzuconej społeczności XIX wiecznej Anglii waliła po kromkę chleba do powstających w miastach tkalni, kuźni i odlewni. Co za durny profesor który nie potrafi sobie wyobrazić nędzy ludzkiej w okresie gdy nie było Biedronek czy Kauflandów! A KUL i filozofy kulowscy z których wywodzi się prof Kiereś ale i ś.p. abp Życiński o ktorym dobrze poinformowani mówią że ma już zad skłuty widłami w piekle na amen - wypuścili wielką encyklopedię filozofii. Co ciekawe tutaj można poznać dobroczyńców tych lubelskich filozofów http://www.ptta.pl/pef/index.php?id=sponsorzy&lang=pl
    Proszę zwrócić uwagę na wątek węglowo rafineryjny. Centrala Zbytu Węgla to państwowa firma - organizator mafii węglowej która od 1990 roku służyła za przykrywkę co bardziej bezczelnych grabieży państwa. Widzimy rafinerię Trzebinia i Czechowice (wszystkie zarządy w kryminale) widzimy Agencję Handlową B Kmiecik - tej od Blidziny i prezesa Zbigniewa B. Jest i Elektrownia Siersza. A wśrod nazwisk - Alfred Dudek prezes CZW, Jest minister wystawiony przez Inkę Baraninie Dębski. Jest Mariusz Mendziuk - jakby ktoś nie wiedział to informuję - chłop od B. Kmiecik oficer SB z lat 80 -tych przewerbowany na obecne warunki. Same filozofy lubelskie. A patronował wszystkiemu śp. ojciec prof Krąpiec którego za życia wycmokano na najszlachetniejszego lubelskiego filozofa. Jak się zajrzy na biografię tego I sekretarza POP z KUL-u wyłożoną tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Mieczys%C5%82aw_Albert_Kr%C4%85piec to dojdzie się łatwo do dwu spostrzeżeń: odznaczeń od złowrogich komunistów dostał tyle co Breżniew a i jakość życia miał nieco luźniejszą i bogatszą niż Prymas 1000 lecia.

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930